آیسنک، مایکل. (2007). فرهنگ توصیفی روانشناسی شناختی. ترجمه علینقی خرازی و همکاران. تهران: نشر نی.
أبوعمشة، خالد حسین. (2017). الدّليل التّدريبي فـي تدريس مهارات اللغة العربية وعناصرها للناطقین بغيرها. ریاض: دار وجوه للنشر والتوزیع.
إیمان زاده، علي؛ عبادی، زهرا. (1398). «تجربیات زیستهی دبیران عربی از دلایل ناکارآمدی آموزش زبان عربی: مطالعهای پدیدارشناختی». پژوهشهای برنامه درسی. السنة 9. العدد 2. ص 1-26.
پروین، نورالدین؛ فرخی پور، سجاد. (1401). «بررسی تأثیر تدریس معکوس بر یادگیری نحو عربی: مطالعه مقایسهای روش تدریس سنتی و روشهای نوین آموزشی استاندارد و مجازی در مجموعه آموزشی صدی الحیاة». پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی. شماره 26(50). ص 66-87.
توكلی محمدی، محمودرضا؛ طاهري نيا، عليباقر. (1400). «کاربرد فضای مجازی در آموزش زبان عربی، نیازها و چالشها (با استفاده از روش دلفی در جمعآوری دادهها)». انجمن ايراني زبان و ادبيات عربي. دوره 18. شماره 64. ص 119-142.
توکلی محمدی، محمودرضا؛ صیامی، معصومه و محمد فرزانه. (1400). «نگاهی به کارآمدی راهبردهای نوین آموزش زبان عربی در ایران». دراسات في تعليم اللغة العربية وتعلّمها. شماره4. ص 171-186.
ترکاشوند، مهدی. (1400). «بررسی سیاستهای آموزش زبان عربی در جمهوری اسلامی ایران». سیاستگذاری عمومی. شماره 7(2). ص 79-94.
حمدانی، مجید. (1401). «اثربخشی فلشکارت دیجیتالی و پویانمایی در یادسپاری واژههای عربی دانشآموزان پسر متوسطه اول شهرستان اهواز». نوآوریهای آموزشی. شماره 21(3). ص185-202.
خلیل نژاد، غریب. (1398). «نقش فناوری اطلاعات در آموزش و پیشرفت زبان عربی». ششمین کنگره ملی پژوهشهای کاربردی علوم انسانی اسلامی. گرگان. ص1-16.
رسولی نژاد، مصطفی؛ میراحمدی، سید رضا وحبیب کشاورز. (1400). «تأثیر تداخل زبانی مثبت در یادگیری زبان عربی». دراسات في تعليم اللغة العربية وتعلّمها. شماره 3(4). ص 187-202.
رضایی، محسن. (1400). «بررسی تأثیر آموزش زبان عربی بر انگیزهی پیشرفت تحصیلی دانشآموزان براساس الگوی تدریس مشارکتی «جیگ ساو». دراسات في تعليم اللغة العربية وتعلّمها. شماره 3(4). ص 148-156.
صالحی، منیره؛ وصحرایی سرمزده، فاطمه. (1397). «تأثیر ادراکات محیطی کلاسی بر انگیزش یادگیری زبان دوم با میانجیگری خودکارامدی در دانشآموزان دختر دورة متوسطه». نوآوریهای آموزشی. شماره 17(4). ص 7-20.
طیبی، زینب. (1400). «راهبردهای آموزش و یادگیری اثربخش زبان عربی در دوره متوسطه». دراسات في تعليم اللغة العربية وتعلّمها. شماره 3(4). ص 25-41.
عموری، نعیم,؛ وخرم آبادی، فریده. (1399). «عدم فاعلية تعليم اللغة العربية في المدارس المهنية الفنية وتحدياتها التعليمية». مجله علمي انجمن ايراني زبان و ادبيات عربي. شماره 16(55). ص 139-166.
فضل، حسن. (1400). «روشها و راهبردها برای تدریس و تفهیم بهتر و بیشتر زبان عربی به فراگیران». دراسات في تعليم اللغة العربية وتعلّمها. شماره(3). ص41-66.
فسنقری، حجت الله؛ وعادل، سیدمحمدرضا. (1397). «بررسی مقایسه ای آسیب شناسی یادگیری و آموزش زبان انگلیسی و عربی در ایران از دیدگاه دبیران آموزش و پرورش: یک تحقیق داده بنیاد». جستارهای زبانی. شماره 2. ص 181-207.
فرقانی، علیرضا. (1385). «آموزش زبان عربی در ایران اهداف، چالش ها، راهکارها». کنگره ملی علوم انسانی. تهران. ص 319-344.
کاظمی تبار، محمدعلی. (1400). «آموزش زبان عربی بر پایه اصول روان شناختی». دراسات في تعليم اللغة العربية وتعلّمها. شماره 3(3). ص 67-82.
محسنی راد، بتول؛ وسراوانی، حمیده. (1398). «آموزش زبان عربی و اهمیت آن در آموزش و پرورش». دومین کنفرانس بین المللی مطالعات زبان،ادبیات، فرهنگ و تاریخ. ص 3-19.
Abdillah, L. A., Handayani, T., Rosalyn, E. R., Mukti, Y. I. (2021). Collaborating Digital Social Media for Teaching Science and Arabic in Higher Education during Covid-19 Pandemic. Ijaz Arabi Journal of Arabic Learning, 4(1): 12- 25.
Arifin, Z., Febriani, S.R., Saputra, H.Y., & Anasruddin, A. (2021). Arabic learning in the digital era: approach in online seystem. Lughawiyah: Journal of Arabic Education and Linguistics.
Febriani, Suci, Wargadinata, Wildana & Syuhadak, Syuhadak & Ibrahim, Faisal. (2020). Design of Arabic Learning for Senior High School in the 21st Century. Jurnal Al-Bayan: Jurnal Jurusan Pendidikan Bahasa Arab. 12. 1-21. 10.24042/albayan.v12i1.5886.
Hashim, N. C., Aini, N., Majid, A., Arshad, H., Nizam, S. S. M., & Putra, H. M. (2017). Mobile Augmented Reality Application for Early Arabic Language Education-: Arabic. International Conference on Information Technology (ICIT): 761–766.
Hasnine, M. N., Ahmed, M. M. H., & Ueda, H. (2021). Learner-Centric Technologies to Support Active Learning Activity Design in New Education Normal: Exploring the Disadvantageous Educational Contexts. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 16(10): 150–162.
Marpa, E. P. (2020). Technology in the Teaching of Mathematics: An Analysis of Teachers’ Attitudes during the Covid-19 Pandemic. International Journal on Studies in Education, 3(2), 92–102.
Nguyen, D. T., & Chung, K. T. (2020). New Trends in Technology Application in Education and Capacities of Universities Lecturers During the Covid-19 Pandemic. International Journal of Mechanical and Production, 10(3), 1709.
www.tjprc.org.
Ritonga, A. W., Ritonga, M., Nurdianto, T., Kustati, M., Rehani, Lahmi, A., Yasmadi, & Pahri. (2020). E-Learning Process of Maharah Qira’ah in Higher Education During the Covid-19 - -Pandemic. International Journal of Higher Education, 9(6), 227–235.
Susanto, S. (2022). Arabic Learning Design Based on 21st Century Skills during the Covid-19 Pandemic in Indonesia. Jurnal Iqra : Kajian Ilmu Pendidikan, 7(2).1-13.